25/2 Railey Beach och allergi

Det är fortfarande halvdisigt väder...mycket märkligt, februari skall ju vara solsäkert!
Vi bestämmer oss för att åka till Railey igen. På vägen dit beställer jag en klänning hos en skräddare, jag behöver en till bröllopet och jag hittar inget jag vill ha i butikerna. Det blir en enkel klänning i biege silke, 500:- kostar den att sy upp.
I båten så märker jag att fötterna och benen känns konstiga, svullna och kliar och alla moskitbett jag fått har vuxit till enorma blaffor. Både ben och armar proppfulla med bett, det hjälper inte att jag sprayar mig med insektssprej.
På Railey letar jag efter ett apotek. Hittar inget på västra stranden så jag ger mig av mot Railey East istället. En longtailkille kommer fram och frågar om jag vill ha en båt.
- Don´t need boat säjer jag på riktigt fin thai-engelska, ler och pekar på mina hemska ben. Need farmacy!
Han tittar bekymrat på betten och visar mig vägen till apoteket.
Kvinnan på apoteket tror att det är en allergisk reaktion på betten och ger mig antihiistaminer och cortison.

image325

Väl tillbaka på Railey West bryter solen igenom molntäcket och vi får ett par timmars sol och bad. Dessvärre bränner vi oss en del. Vi köper grillad majs och får ett fint strandparasoll av ett par svenskar som skall åka hem idag. På eftermiddagen kommer regnet och vi hinner precis hem innan vi blir dyngblöta.

Jag går upp till skönhetssalongen där jag får manikyr och pedikyr av en ladyboy.

Lagom tills vi skall gå ut och äta öppnar himlen sig och regnet vräker ned. Vi bestämmer oss för att äta på hotellet, det är härligt att sitta under taket i den öppna resturanten och lyssna på det dånande regnet och alla grodorna som kväker.
Efter middagen tar jag paraplyet och går upp till skräddaren för en första provning av klänningen. Den ser bra ut, men behöver tas in en bit.
Gatorna är tomma, ingen vågar sig ut i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0