27/2 Ao Nang-stranden, apor och energikick

Småmulet idag igen...vad är detta????
Men lite tur är det - S har bränt sig rejält på fötter och ben och behöver hålla sig i skuggan. Vi bestämmer oss för att stanna i Ao Nang idag, och bara gå ned till stranden och vila under de skuggiga träden. Jag vill också ha massage. Även idag låter jag mig håvas in direkt av en tjej som installerar S och barnen med frukt och bekväma stolar under träden medans jag går till hennes tält och beställer en fotscrub och fotmassage.
80:- kostar det och de håller på i 1½ timme.

Tjejen som ger mig fotmassage håller även på med reflexologi, och jag tror att hon gör något annat än vanlig fotmassage - det känns ungefär som under en reikibehandling. Jag får energirusningar och det hettar i både huvud, armar och längs ryggen. Hon avslutar med en balansering och jag känner mig jättepigg och enormt avslappnad.
Innan jag går hämtar hon något guck i en liten burk som hon smörjer in de fula såren efter minamoskitbett med. Det hjälper faktiskt - på kvällen ser såren mycket bättre ut.

Vi går längst bort till den södra delen av stranden som befolkas av massor av småapor.

image331

De är helt orädda och klättrar gärna på en. Vi stannar länge, barnen kan inte få nog av att titta på hur alla apungarna busar och leker med varandra och badar i vattenpölarna.

På vägen hem provar jag klänningen hos skräddaren och de har gjort fodret för stort, det ser alldeles knöligt ut. Bara att sy om!

Eftermiddagen tillbringas vid poolen, där vi träffar på en familj från vår by som även de visar sig bo på Somkiet Buri Resort - som sagt, världen är bra liten! Det är första gången de är här och vi tipsar dem om lite utflykter i omgivningarna.

Efter en god middag på hotellresturangen ger vi oss iväg för att leta efter en vit skjorta för S till bröllopet, men tyvärr hittar vi ingenting snyggt. Börjar bli lite nervös att vi inte skall få tag på kläder till alla. Jag har ingen koll på hur shoppingutbudet ser ut i Khao Lak och vi åker ju vidare imorgon.
Jag hämtar klänningen hos skräddaren, den blev OK.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch vilka läskiga bett du fick..tror inte jag ska åka dit!!
Ska bli spännande att få se klänningen..ha det gott idag, kramen

Inte bra att bränna sig i solen..HÖG faktor ska man ha..

2008-03-10 @ 07:10:20
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Gudskelova så har jag inte direkt varit sjuk, har hållt mig på benen!
Men det är tröttsamt att vara förkyld länge!

2008-03-10 @ 09:18:23
Postat av: Ninni

Ha en skön dag...trots att du måste tillbringa den i Sverige, kramen

2008-03-11 @ 08:38:38
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Åh jag har läst länge här, så spännade att få läsa om er resa! Ska läsa mera senare i kväll! Super roligt! Jag har varit utomlands många gånger men aldrig till thailand. Kul att få läsa om det!

Kram Sus

2008-03-11 @ 09:40:19
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0