5/3 Tillbaka till Bangkok

Vi har tänkt att tillbringa en stund vid poolen, men det är omöjligt att få upp ungarna och S. Efter en lång frukost går vi upp och packar ihop det sista. Vi ger bort surfbrädorna och strandmadrasserna, och hotellet tar glatt emot barnens flytvästar. Vi får ändå problem med att stänga väskorna.

Jag går ned till havet en sista gång. Det känns vemodigt, jag vill inte åka hem. Det blev alldeles för kort tid här i Khao Lak.

Henrik hämtar upp oss utanför hotellet och kör oss lugnt och tryggt till Phukets flygplats.
Vi är där redan två timmar innan planet går, men det blir alldeles lagom ändå. Vi äter lunch på Burger King, barnen är rätt trötta på Thaimat vid det här laget och jublar...dessutom råkar vi beställa giant size, så vi blir proppmätta. Vi kommer till gaten 10 min innan boarding, och hamnar först i kön.
Denna gång är AirAsia punktliga och vi anländer till BKK 5 min efter utsatt tid. Vi tar en taxi till hotellet och får en tvättäkta skräckupplevelse på köpet. Motorvägen är packad med bilar som hela tiden byter fil och trafikflödet går i 130 km/h.

Vi anländer trots allt till vårt hotell Bossotel inn i BKK med livhanken i behåll, och blir även här uppgraderade. Vi får ett enormt Superiur-rum med balkong och ett fint delyx-rum mitt emot. Det finns även en liten pool och ett träningsrum. Läget är perfekt - hotellet ligger en liten bit inne i en soi till en huvidgata och det är bara en kort promenad till både pir och skytrain. Och eftersom det ligger strax brevid Shangri-La, som alla taxichaufförer känner till, är det mycket smidigt att hitta till.
Mycket prisvärt och bra hotell!

image357 image356 image358 image359

Då vi kommer ut på huvudgatan är chocken total. Det är ett myller av bilar, försäljare, tuk tuks, människor. Avgaserna sticker i ögonen och det doftar gott och fräser matos ifrån gatuköken. Jag bara står stilla en stund och låter intrycken skölja över mig.
Vi går en bit längs gatan och stannar vid en kvinna som bakar minimuffins i en kolgrill. De smakar härligt och vi köper ett par påsar.

image360 image361
image362 image363
image364

Vi letar oss så småningom bort till skytrainstationen Saphan Thaksin, där en vänlig vakt hjälper oss att köpa biljetter och visar oss åt vilket håll vi skall åka. Vi tar oss till MBK, där vi shoppar och strosar tills de stänger. Det blir lite hantverk, kläder, truckar till P´s skateboard och en MIKA-skiva till mig.
Vi tar en sista glass på Swensens - så härligt att kunna ge barnen de här enorma fina glassbergen och inte behöva tänka på vad det kostar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0