7/3 Hemresa

Vi beställer väckning 4.00 am och vi checkar ut strax innan 4.30. Taxin är punktligt på plats och chauffören hjälper oss att lasta in barn och packning i minibussen. Vi åker genom ett tomt och sömnigt Bangkok, men gatuköken står redan och väntar på frukostgästerna.
Hit återvänder jag gärna, men Bangkok är en stad jag helst vill uppleva ensam eller i vuxet sällskap - inte med 4 barn att hålla reda på.

Trots att vi är på flygplatsen 2,5 timme innan avgång har vi i slutändan bara 30 min tillgodo. Tur att vi åkte så tidigt som vi gjorde. Passkontroll, incheckning, säkerhetskontroll...allt tar en väldig tid och avstånden på flygplatsen är stora. Annars gillar jag Suvarnabhumi Airport, den är tydlig, pedagogisk och det är lätt att hitta.

Hemresan blir ingen höjdare. Mellan BKK och Doha är de individuella skärmarna ur funktion, TV-spelen funkar inte och samma film visas om och om igen...barnen är jättebesvikna (i-landsproblem nr 2!) Maten är inget vidare och personalen stressad och tom lite otrevlig. Vi lyckas alla sova ett par timmar ialla fall.

image370

Det är skönt att kliva av planet i Doha och sträcka på benen lite. Vi hittar en lekplats där vi kan släppa lös barnen och de har jättekul.

image373 image374

Sträckan Doha - Arlanda blir lite jobbig. Alla är gnälliga och rastlösa och ingen sover mer än någon kortare stund. Men efter ytterligare 7 långa timmar landar vi på svensk mark och vi kliver ut i kylan, +3 grader mot de 30-32 vi har haft i tre veckor.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej, vilken fin reseberättelse du gjort. Jag blir väldigt sugen på Thailand igen. Det är ett trevligt land. jag gillar tom Bangkok fast jag håller med dig om trafiken och om känslan att hela tiden riskera att bli lurad..

2008-03-11 @ 20:19:16
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Anna

Välkomna hem *ler*

2008-03-11 @ 20:39:07
URL: http://annalexing.blogg.se
Postat av: Helena

PS Jag skickar lösen till dig

2008-03-11 @ 21:06:01
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej, Hittade din länk på thailand forum och jag är verkligen fascinerad över allt ni varit med om. Det låter helt underbart. Jag planerar resa med sambo i dec 2008-jan 2009 i 5 veckor. Jag läser och letar efterbra platser och tips. Tusen tack!!

Sen vill jag passa på att önska er fortsatt lycka till med äktenskap och att ni får ett långt och lyckligt liv tillsammans.

//Sofia

2008-03-14 @ 20:26:35
URL: http://jiia80.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0