Dramatisk spindeljakt

Idag fick vi erfara nackdelen med ett mysigt utebadrum...

Efter middagen tänkte vi ta oss ett litet kvällsdopp, poolen är så mysigt upplyst på kv'ällarna.
Då jag gick in badrummet fick jag en chock...på väggen vid duschen satt en grymt stor och äcklig spindel! Det var det största jag sett (bortsett från tarantellorna på skansenakvariet förstås...) och det fanns inte en sportslig att jag skulle våga ta kål på den här besten själv. Ingen annan anmälde sig frivillig heller.
S fotade den och gick till receptionen, och kom snart tillbaka och meddelade att de sagt att vi absolut inte skulle röra den. Mao kunde den vara giftig...gulp!
Efter någon minut kom vakten och fastighetsskötaren och operation spindeljakt startade! Ungarna trängdes i dörröppningen för att beskåda jakten med skräckblandad förtjustning.
Efter ett misslyckat försök att slå ihjäl odjuret lyckades de till slut få in den i en handduk och mosa den ute på gården. De letade sedan igenom hela badrummet med ficklampa och hittade då ett andra kräk, som gömt sig mellan tegelpannorna. Man såg bara de sjukt långa benen sticka ut och liksom gripa om teglet...ryser!
E offrade sina fina ätpinnar och med hjälp av dessa samt en tändare lirkades odjuret ut i flera delar. Sedan gasades hela badrummet för säkerhets skull.

Jag kan meddela att vi i fortsättningen kommer att vara på vår vakt då vi går på dass eller duschar i vårt mysiga badrum!




Här är besten! Den är ännu omedvetet om vilket öde som väntar...
Den var ca 7-8 cm lång.
*ryser*

Kommentarer
Postat av: Pyret

Uäääk Vad äckligt!!!

2009-04-05 @ 16:45:42
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Ullis

hua jag ryser

2009-04-05 @ 17:14:34
URL: http://flimmra.blogg.se/
Postat av: Annie

Usch fyyy!! såg en liknande fast en svart när jag var på elefantryggen på Koh Lanta..jag höll på att hoppa av elefanten som gick i riktning mot den, haha. Det är det enda negativa med thailand..alla "små" äckliga kryp :P haha :D

Kram!

2009-04-05 @ 18:41:30
URL: http://annieolsson89.blogg.se/
Postat av: Annie

Usch fyyy!! såg en liknande fast en svart när jag var på elefantryggen på Koh Lanta..jag höll på att hoppa av elefanten som gick i riktning mot den, haha. Det är det enda negativa med thailand..alla "små" äckliga kryp :P haha :D

Kram!

2009-04-05 @ 18:42:04
URL: http://annieolsson89.blogg.se/
Postat av: JagChansar

Ååååå vad äckligt!!! Skulle nog ha dött tror jag.... Ryser bara o se den på bild!

2009-08-19 @ 15:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0