Sandloppor, mygg och andra kryp

Vi upptäckte igår att Lilla T var full med bett på hela kroppen...det är inte myggbett, utan ser lite annorlunda ut. Funderar lite på vad det kan tänkas vara och var först lite orolig att vi har fått med oss bedbugs från snuskhotellet i Bangkok. Dock verkar det bara vara sandloppor, då både Jag och Stora T har fått bett precis under badkläderna. Vi har ju suttit mycket i sanden.

Hon har även fått allargi mot mygg och har precis som jag fått stora kliande bölder på betten. På Lanta gick det inte att freda sig mot myggen, de var på en trots myggspray och myggstift. Man kände heller inte sticken utan betten bara var där.

På Koh Rok blev jag biten av något som såg ut som en liten gråsugga, och det blev ett rejält märke. Och vid sista badet på Lanta höll jag på att krocka med tre maneter...det var säkert ingen farlig sort, men jag stannade inte för att titta efter!

Det förekommer ju en hel del här som man helst inte vill ha - bedbugs, sandloppor, hakmask (URK!!!), dengue-feber...

 


Kommentarer
Postat av: alma-

hej jag har precis samma sak.

Var i thailand för ca en vecka sen, på precis dom ställerna du nyss har beskrivit.

Mina är fortfarande kvar och jag får fler nya hela tiden och dom blir bara större och större.

Vi har vari till massa läkare och allt möjligt men ingen vet vad man kan göra eller hur.

Men något som läkarna är nästan helt säkra på är att det kommer fortsätta livet ut eftersom honan ständigt lägger nya ägg under huden, som sen kläcks och bildar nya osv.

prova tigerbalsam, det lindrar kliandet för ett tag.



har du något bra tips eller något annat?

mejla mig! [email protected]

2010-01-04 @ 20:41:39
Postat av: ingrid

Hej, jag var i Thailand 2 v i slutet av januari på Koh Chang och Koh Mak. Jag fick några få bett av sandloppor/flugor när vi var där men det exploderade av bett efter flygresan och det blir bara fler och fler, på ryggen, ben, armar och jäklar vad det kliar. Det vätskar sig lätt när man kliar på betten. Det verkar som vi har samma åkomma! Har du fått nåt tips på vad man kan göra?

mvh Ingrid

2010-02-05 @ 07:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0