5 dagar...

...stod jag ut, sedan gav jag upp!
Jag pallar inte att trycka i mig dessa mängder med fett och min mage klarar inte av det heller...inatt hade jag känningar av gallan, vilket jag inte haft på riktigt länge. Jag kände mig seg och skakig och kunde knappt tänka normalt. Dessutom är jag lite laktoskänslig, så all grädde och ost var ingen höjdare...
I morse bestämde jag mig för att avbryta och gå över till min gamla hederliga hemsnickrade metod (VV möter GI) som jag vet fungerar på mig och som inte är så knölig att följa.
Och jag vet att jag mår bra av den!

Däremot var dessa dagar med den här dieten ändå en stor vinst och inte helt onödiga - mitt värsta sockersug verkar vara borta och kaffet smakar plötsligt skit - nu är jag nere på två koppar om dagen igen!

Från blogginlägg september 2007:

Har nu hittat en metod som verkar fungera på mig, och som känns bra. Basen är Viktväktarnas pointssystem, men jag kombinerar med lite GI-tänk.

*Jag har helt uteslutit vitt bröd, vit pasta och ris.
Äter potatis ibland, och då sparsamt
Istället väljer jag  bulgur, qinoa och fullkornspasta, och då i lite mindre mängder.
*Grovt knäckebröd, aldrig vanligt bröd.
*Jag har nästan slutat med mjölkprodukter, då jag troligtvis är jag laktoskänslig. Yougurt äter jag ibland, och kan ha lite fraishe i maten.
*Inget smör, använder olivolja istället.
*Äter mycket frukt och grönsaker, fisk, kyckling, skaldjur.
*Undviker halvfabrikat, utan "ren" mat.
*Dricker massor av vatten.
*Skriver upp allt jag äter, och ser till att alltid bara ta en portion och det antal points jag skall äta..
*Jag äter aldrig bullar eller kakor längre.
*Godis och glass
äter jag ibland, men då i mindre mängd och jag väljer tex skumgodis och sorbet som innehåller få points.
*Blir jag sugen på något gott framför TVn poppar jag lite popcorn eller äter salta pinnar.
*Dricker rödvin istället för cider och öl.

*Minskar på kaffet, dricker grönt the istället


Kommentarer
Postat av: Ninni

Samma sak skulle definitivt hända mig med!

Man ska göra sånt man trivs med och funkar.

Kag gör som du..men fuskar med lite mjuka mackor men då ska det vara mörkt bröd.



Lycka till nu,kram kram

2009-02-06 @ 06:48:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: maria

Jag tror absolut mer på din egna hemsnickrade metod!

Äta mer balanserat och med "bra" produkter.

Lycka till.... Kram maria

2009-02-06 @ 07:12:23
URL: http://alpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0