Resplaner

Knappt sex veckor kvar...tiden bara rusar iväg! Sedan väntar tre veckor i solen och värmen. Och varmt lär det bli - april skall vara den hetaste månaden på hela året.
Hoppas att vi får lite bättre väder än sist, då var det ju ganska disigt och molnigt samt en hel del regn trots att det var mitt i högsäsongen. Det konstiga vädret märks av även i Thailand...

Resplanen är nu så gott som spikad. Vi startar med två dagar i Bangkok. Denna gång skall vi INTE gå på känn i denna grymt stora, heta och myllriga stad, vi insåg sist att planering is the way to go då man har fyra ungar i släptåg. Vi har pratat om ett besök på Chatuchak weekend Market, asiens största marknad, men jag tror inte att det är någon höjdare med alla barnen...
Det blir förmodligen på MBK som vi kommer att göra galet mycket shopping. Sist var vi där 8 timmar! Vi har även Prutanam Market strax utanför hotellobbyn, om inte MBK skulle vara nog.
Vi har även lovat barnen ett besök på Siam Ocean World, som är ett enormt akvarium. Hinner vi så blir det också en tur på floden igen samt ett besök i wat Arun.

Sedan drar vi vidare till Koh Lanta, där vi har bokat boende på Long Beach i sex dagar. Har tänkt oss några snorklingsutflykter och ev (om jag törs) att prova på att dyka.
Därefter tar planerna slut.
Kanske vill vi stanna på Koh Lanta lite längre, kanske vi åker ned till Koh Muuk i Trang och avslutar med ett par dagar i Ao Nang. Koh Phangan är också ett möjligt alternativ.
Vi får se hur det blir, det känns än så länge bra att lämna de sista tio dagarna öppna. Jag har kollat upp hotell som har connection-rooms och familjerum/bungalower eftersom vi vill bo tillsammans och inte dela på oss. Vi har flera tänkbara boendealternativ på varje plats, vi åker lågsäsong och vi har ganska bra kläm på hur allt funkar där nere, så jag känner mig inte särskilt orolig för att det skall bli strul. Det kommer att ordna sig.


Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Fy vad avundsjuk jag blir!



Hehehe... Vad är väl en plats i solen.... när man kan sitta här hemma... Hehehehe Jo det är alldeles underbart eller hur!



Kram Sus

2009-02-08 @ 11:27:36
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: ullrika

jag är brutalt avis. men glad för er skull såklart!

:)

2009-02-12 @ 21:56:24
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Annie

Nu har jag hittat till din blogg också :)

vilken härlig resa ni har framför er! Koh lanta & Ao Nang är ju verkligen supermysigt! Ser fram emot att läsa om er resa här sen! :)



Mvh Annie

2009-02-15 @ 00:47:00
URL: http://annieolsson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0