Sockersug

Sockersuget lyser med sin frånvaro...den lite brutala dieten var nog väldigt effektiv som avgiftning på socker!
Det var helt OK att se ungarna smaska sitt lördagsgodis idag...dock förebyggde jag och lät dem köpa varsin påse istället för den sedvanliga gemensamma jätteskålen med godis som ställs fram varje lördag.
Jag åt en fruktsallad med hallon och lite solrosfrön istället och det kändes hur lyxigt som helst - tänk att man kan börja sakna frukt så mycket redan efter ett par dagar!
Mathållningen just nu består av massor av kokta eller wokade grönsaker med kött, fisk, kyckling eller ägg. Grovt knäcke med skinka, havregrynsgröt, frukt...och jag försöker att äta så "ren" mat som möjligt.
Kaffet smakar fortfarande skit...ungefär som när jag var gravid och doften av kaffe fick mig att vända i dörren. Jag tar två koppar om dagen ändå för att slippa de värsta abstinensen, men det är småkoppar och inga baljor längre.

Märkligt hur väl kroppen känner av vad den behöver när man äntligen börjar lyssnar på den och slutar att proppa i sig en massa skit!








Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Vad duktig du är! Ja jag har också försökt vara duktig och jag äter numera bara godis på lördagar och det har i dag inte blivit något alls eftersom pengarna börjar tryta och då sparar vi dem till nyttigheter... ;o)



Dock popcorn har vi i kväll till melodifestivalen!



Kram Sus

2009-02-07 @ 18:15:18
URL: http://sus68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0