Azorerna

Även i år har vi planerat att parkera barnen en vecka hos mormor och morfar så att jag och S skall få komma iväg någonstans tillsammans, bara han och jag. Väl investerade pengar då man är slitna fyrbarnsföräldrar...

Planen var att hitta en billig sista minuten-resa vart som helst, men då vädret varit så uselt här hemma har priserna skjutit i höjden och det verkade vara ganska kört att hitta något till vettigt pris -  det finns inte en sportslig att jag betalar 5000 spänn för en helt ospecad resa till Kreta.

Dock såg jag att flera välkända researrangörer auktionerade ut paketresor till alla möjliga destinationer så vi budade på en resa till Sáo Miguel på Azorerna. Jag har sneglat på Azorerna förut och det verkar vara både otroligt vackert, lite annorlunda och väldigt spännande - subtropiskt klimat med behaglig värme runt 25 grader, storslagen natur, djungel, stränder med svart lavasand, varma vattenfall, valsafari, möjlighet att simma med vilda delfiner, vulkaner, bad i heta källor...
Vi vann auktionen, till ett sjukt bra pris dessutom, och vi fick även ett fyrstjärnigt boende i juniorsvit med frukost, precis vid en av Sáo Miguel´s bästa stränder. Vi passade även på att boka hyrbil hela veckan, så att vi kan göra utflykter och upptäcka ön på egen hand i vår egen takt.

Det skall bli så härligt, och om lite drygt två veckor är vi på väg!


Kommentarer
Postat av: maria

Härligt!!!

2009-06-19 @ 08:21:29
Postat av: Kamilla

Hej!

Vi funderar på att åka till Azorerna nu i augusti, hur hade ni det? Är det så vackert osm på bilderna?

/Kamilla

2009-08-06 @ 09:33:44
URL: http://kamillaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0