Nyklippt

Idag gick jag och impulsklippte mig hos ny frisör, vilket närpå slutade i katastrof.
Jag bad om en ganska kort frisyr, vilket jag också fick. Då frisören fönat klart växte paniken - håret var kort och fluffigt med 80-tals spretlugg. Jag bara stirrade förskräckt i spegeln. Frisören försäkrade att det skulle ordna till sig med lite vax, men vaxet gjorde bara att jag såg ut som en monchichi med skitigt hår. Jag brukar vara fin i kanten i sådana här situationer, men det gick bara inte att dölja hur missnöjd jag var. Jag fick kämpa för att inte börja storgråta...
Jag hade planerat att shoppa lite efteråt, men jag kom helt av mig...det var bara att åka hem.

Dock känns frisyren betydligt bättre efter att jag tvättat ur allt slibbigt vax, gjort nya slingor samt stylat till det med trevligare vax...men lite ovant att ha riktigt kort hår.


Kommentarer
Postat av: ullisar

oj. sicket antiklimax. hon måste känt sig gördum frisörstackarn? du skulle stått på dig och förklarat att du var missnöjd. kanske kunde hon gjort om det på nåt vis?



men. jag tror du vänjer dig! och det växer fortare än man tror!

2009-03-16 @ 23:01:48
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohhh nej va jobbigt...var inne på om jag skulle klippa mig kort, men jag tror jag skippar det, haha



Ha det, kramen

2009-03-17 @ 17:24:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hur går det med frisyren??



Ha en skön helg..kramen

2009-03-20 @ 06:50:04
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0