Fått en hel del gjort!

Nu börjar det likna något!

Vi var riktigt effektiva igår och hann med massor...vi jobbade från 9.30 fram till 20.00 på kvällen. Vi har kört med rubbing och vaxat hela skrovet, rivit ur all väggbeklädnad i akterruffen och målat doghouse. Dessutom hann jag med att skura rent väggar och inredning inne i ruffen, samt kört med mögeltvätt. Det blev flera hinkar med kolsvart vatten, så det var nog smutsigare än det såg ut...
Vi tvättade även kapellet med högtrycken, det var så mögligt att jag fick andnöd då jag var i akterruffen och då blir det lite svårt att jobba. Visserligen har vi ett nytt kapell, men det sätter vi upp först vid sjösättning så att vi inte förstör det med färg, lim och annat.

Det var väldigt skönt att kunna köra på utan onödiga avbrott, vi fick mycket hjälp. Min mamma, syster och svåger skötte barnpassningen då barnen var uppe och lekte med sina kusiner hela dagen, de fick även lunch och middag där. Mamma skickade ned fikakorg åt oss och min svåger kom ned med pannkakor just som vi började känna oss hungriga. Pappa hjälpte till rent praktisk, vilket var guld värt eftersom ingen av oss har särskilt mycket kunskap om hur man vårrustar en båt...
Stort tack alla för all hjälp!

Idag är planen att:

* Bottenmåla
* Måla färdigt doghouse (behöver minst en strykning till)
* Limma upp ny väggbeklädnad i akterruffen
* Köra rengöring på däck och överbyggnad
* Skura rent toautrymmet

Vi skall även åka till båtbutiken och visa upp septitanken, de trodde att de kanske kunde hjälpa oss med ideer om placering.

En mekaniker som gör en service på motorn är nu bokad till 8/6. Vi behöver också se över skrovgenomföringarna.
Går nu allt som det ska kan vi sjösätta henne dagen efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0