Mycket båtsnack...

...blir det här nu då dagarna fylls av båtrenovering!

Det gick inte så bra igår, vi kom iväg alldeles för sent och det regnade så det blev tyvärr inte mycket gjort. Men vi har nu målat fördigt i doghouse, och det blev en enorm skillnad. Vi hann också få upp väggbeklädnad på ena skrovsidan i akterruffen, resten tänkte vi få upp idag.

Efter att ha visat upp septitanken i båttillbehörsaffären förstod vi varför den förra ägaren aldrig installerade den...den är helt enkelt för stor för en Albin 25:a!
För att ha en tank i vår båt krävs en ny, lite mindre tank a´ 1100:-, en pump a´ 1900:- samt gastät slang a´ 150:- meter + mycket pyssel och jobb. Detta har vi varken råd eller lust med just nu, så vi köpte en portapotti istället.

På kvällen åkte jag och handlade båtdynor samt ett nytt spritkök, jag skulle inte kunna sova tryggt i båten med det gamla, skruttiga gasolköket...väldigt otäckt om det skulle börja läcka gas.

Idag skall vi göra klart akterruffen, montera bort den gamla toan och gasolköket samt förhoppningsvis hinna med att bottenmåla....och ikväll skall jag ha lite bilder att lägga ut!

Kommentarer
Postat av: ullisar

aha! foton är på G ser jag :)

2009-05-23 @ 23:35:56
URL: http://ullrika.se
Postat av: Ninni

Oj va ni sliter men jag antar att det är kul också!



Vi får väl se lite bilder också hoppas jag!

Kram kram

2009-05-24 @ 11:42:55
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0