ABS-bromsar

Ni som var med i somras har hört historien om vår semester i Dalarna som slutade i en mycket kostsam reparation av bilen.
I veckan trodde jag att det var dags igen...på väg till jobbet i tisdags började plötsligt ABS-lampan att lysa. Och mycket riktigt fungerade de inte då jag provade. Hur segt som helst! Såg tusenlapparna flyga iväg...
Men märkligt nog så lyste inte lampan när jag startade bilen på vägen hem, bromsarna funkade som de skulle och lampan har inte lyst sedan dess. Kanske var det bara något glapp?
Skall snart lämna in bilen på service och byte av bromsbelägg, så de får de får väl kolla upp det när de ändå har bilen inne. Har turen att ha en verkstad som jag litar på, de tar inga överpriser och lurar en inte på reparationer som man inte behöver. Mina föräldrar har anlitat samma verkstad i 20 år...

Men jag har verkligen ingen lust att lägga ned några mer pengar på att reparera fanskapet igen! När vår skruttiga Sharan dragit sin sista suck och det är dax för ny bil köper vi en sådan här istället:


Toyota Previa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0